top logo

Ny bruger? Registrer!

Online
pixel
Der er ingen brugere online:)

Du er en ukendt bruger. Du kan blive registreret gratis ved at klikke her
Der er 26 gæster online !

Nyhedsbrev
pixel
Du skal være registreret bruger for at kunne få vores nyhedsmail.
Du kan registrere dig her.

Dagens Citat
pixel

En rejse gennem tusinder af sider starter med et enkelt klik.

-- ukendt

Søg

Hvidovrespejderne - En spejdergruppe i Det Danske Spejderkorps

Hos hvidovrespejderne arbejder der iøjeblikket mere end 15 frivillige voksne, med at give byens børn positive oplevelser med naturen som rammer. Så hvis du ikke vil gå glip af et aktivt friluftsliv, lære ved at prøve det, samarbejde og medbestemmelse - så er det at være spejder måske lige noget for dig eller dine børn.
Vi vil udvikle børnene så de finder deres egne stærke sider og vi vil lære dem, at det er værdifuldt at vi er forskellige med forskellige evner.

Hvem ?
-Du skal bare være mellem 6 og 23 år for at kunne blive spejder.

6 til 9 år  8 til 11 år  10 til 13 år12 til 16 år   15 til 23 år
 Mikro MiniJunior  Trop Klan

Hvor ?
-Du finder os på følgende adresse:
Hvidovrespejderne
Junior mødes tirsdage fra kl. 18:30 til 20:30
Troppen mødes tirsdage fra kl. 18:30 til 20:30

top left
Besøg spejderne første gang!
Posted by DanE.Jensen on Fredag den 08. Sep 2017 - kl. 15:44
Generelt Er du interesseret i at se hvad spejd er for noget og om det er noget for dig, er du velkommen til at besøge os sidste tirsdag i måneden. Tag bare forældrene med!Mail forinden til info@hvidovrespejderne.dk så vi sikrer der er nogen til at tage imod dig.

Fortæl mig noget, og jeg glemmer det.
Vis mig en ting, og jeg husker det måske.
Giv mig en oplevelse, og jeg glemmer det aldrig!

Søren Kierkegaard

·   ·  12 hits ·  Send denne artikel som mail

Billedarkivet er lukket

Posted by DanE.Jensen on Torsdag den 11. Aug 2016 - kl. 23:12
Billedarkivet er lukket i sin nuværende form, PIcasa er lukket af GOOGLE og vi arbejder på en løsning via GOOGLE FOTOS. Vælg billedarkivet fra menuen til venstre!

·   ·  21 hits ·  Send denne artikel som mail

top left
Dagbøger Sommerlejr 2015 "Onkel Tom´s hytte"
Posted by DanE.Jensen on Søndag den 05. Jul 2015 - kl. 01:00
Generelt

Dagbøger Sommerlejr 2015 "Onkel Tom´s hytte"

Død fugl

På en bakke top, ikke langt herfra. Så vi en død fugl, med indvolde. Det var en sang fugl, som sikkert havde sunget mange sange i de svenske skove. Den var sort med to hvide striber fra næb til hale spids. Da vi så den syntes vi at det var synd for den, og begravede den straks. Vi begravede med blade og vand. Den kan nu blive genfødt på ny, som en sund og rask sang fugl. Vi gik videre og da vi kom tilbage var den blevet kørt ned igen og indu mere død end før (hvis man kan sige det) det var end tragisk tid for fuglen, men måske er den blevet genfødt som en Fønix.

Sommerlejer 2015 d. 28/6

Blomster og svampe

Det skete i starten af turen. Vi så nogle flotte blomster som vi havde set før, så vi gik hen til dem, for at se nærmere på dem.Der skete det at vi synes det lignede en masse øjne. Det så lidt uhyggeligt ud. De var der i mange forskellige farver. Vi spurgte en voksen om hvad de hed, og fik at vide at de hed lupiner. Vi så og så en blomst der hed digitalis som var meget gifttig. Hvis man spiste den fik man hjertegalop og høj feber. MAN KUNNE DØ AF DEN!!! Vi samlede også nogle svampe der hed kantareller som smagte rigtiiiiig GOOOOOOOOOOOOOOOOOOODT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sommerlejr 2015 d. 28/6

Elge-turen

Vi havde fået af vide at vi skulle på udflugt, men vi vidste ikke hvorhen. Det tog ca. 1 time og så var vi der. Det første øjet fangede, var en stor elg(af plastik) vi ville alle sammen op og sidde på den! 2 sek. Efter fik vi en dejlig overrækkelse. Vi skulle ud og køre med tog. Da vi satte os ind fik vi en masse grene. Pludselig kørte toget ind i en skov. Tonya opdagede med det samme at der lå en stor elg i græsset, og den kiggede på os. Toget kørte videre og flere elge kom til syne. Vi gav elgene nogle grene, vi så en mor med sin kalv der var ingen gang et år gammel. Toget kørte ind til bisoner, som var kæmpe store. Vi gav nogle grene og rørte dem. Vi kørte rundt i en cirkel og ind til elgene igen. Der så vi en stor han-elg, som havde et stort gevir. Vi rørte det og det var pelset, varmt og vådt. På vej hjem fløj vi til slikland med Godis Flyet. Vi fik hver to kg. Slik og tog hjem til lejren.

Sommerlejer 2015 d. 29/6

Slikflyet

Vi var i et kæmpe slikfly. Det var fyldt med slik, det var meget farverigt. Vi måtte blande 2 Kg slik. Det var meget lækkert. Der var lakrids og chokolade, tyggegummi og vingummi, og så var der bolsjer. På vejen hjem så vi 2 traner. De fløj væk fra bilen. De var meget flotte. De lignede lidt storke. I slikflyet var der lakridsspøgelser og vingummislanger. Vi skulle veje slikket. Flyet var lavet af plastik og metal. Slikket smagte rigtig godt. Flyet hed GODIS FLYET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sommerlejr 2015 d. 29/6

Svævebanen og rutsjebanen

Vi startede dagen med en hemmelighed. Vi havde fået et tip om hvad det var. Hurtigt, højt og så krævede det lidt mod. Vi kørte cirka en times tid og så var vi fremme. Det første vi så var en meget lang line og en masse træstammer. Da vi gik lidt længere ind så vi en mærkelig rutsjebane. Som vi fik lov at prøve 2 gange.Efter at vi havde prøvet de 2 gange, skulle vi stå på en vægt.

Sommerlejr 2015 d. 1/7

Udflugt til spændene ting:

I dag skulle vi ud og køre igen, og igen vidste vi ikke hvor vi skulle hen. Da vi ankom så vi rutsjebanen med det samme. Vi skulle prøve den og den første var Ikki, Chil, Gråbror, Won-Tolla, Deliha, Mao, Chuchundra, Ajex, Zacharias og Chaki. Da det var allersidste tur skete der et uheld. Ikki og Zacharias kørte ind i Gråbror. Det skete ved at Ikki kørte for hurtigt, og Gråbror bremsede op i et sving så Ikki ikke kunne se ham. Så derfor kørte vi ind i ham så Gråbror røg lige ind i fjæset på Ikki !!!!!!!! Den var meget spændene og sjov. Ikki og Chaki var de eneste fra gruppen der prøvet den 640 meter lange svævebane.

Sommerlejer 2015 d. 1/7

·   ·  38 hits ·  Send denne artikel som mail

Invitation til 60 års jubilæumsfest
Posted by DanE.Jensen on Fredag den 27. Mar 2015 - kl. 23:06

Kære Alle.

Så bliver der fest!

HVIDOVRESPEJDERNE, tidligere kendt under navnet "2. Hvidovre" bliver 60 år.

Derfor inviteres til jubilæumsfest reception fredag d. 10. april fra kl. 16 i lokalerne Høvedstensvej 50 kld. 2650 Hvidovre. (i gården v. Børneinstitutionen Cirklen)

Vi serverer lidt godt til halsen og ganen, og glæder os til at se Jer. Gå en tur rundt i vores lokaler. Kig på vores klenodier – nye som gamle. Måske du kan genkende noget?

Mød også tidligere og nye ledere, vores bestyrelse og ikke mindst gamle spejdere og en masse spejdere i alle aldre for slet ikke at forglemme de øvrige gæster.

Hjælp os med at fejre denne dag, meget gerne med en god historie fra dengang, evt. ledsaget af nogle medbragte billeder.

Af hensyn til det festlige traktement vil det være en hjælp, hvis du kan give besked om din deltagelse, ellers kommer du bare forbi.

info@hvidovrespejderne.dk

·   ·  45 hits ·  Send denne artikel som mail

top left
Invitation til Sommerfest også for gamle spejdere
Posted by DanE.Jensen on Fredag den 24. Maj 2013 - kl. 00:00
Generelt Besøg din gamle spejdergruppe d. 9. juni og hør om nutiden og fremtiden og få en snak om fortiden.
Kom og byt de bedste løgnehistorier, vi starter kl. 13.

Gå ikke glip af årets Sommerfest, hvor der vil være fyldt med sjove aktiviteter, konkurrencer og masser af hygge. Kom og vær med og få en hyggelig dag sammen med forældre og spejdere-ledere både tidligere og nuværende.

I skal medbringe en ret til fælles buffet, svarende til antal du tilmelder. Det vil være muligt at købe sodavand, øl og vin til fornuftige priser. Hele dagen byder vi på gratis kaffe, te og saft.

Tilmelding til formand@hvidovrespejderne.dk senest d. 4. juni.

·   ·  62 hits ·  Send denne artikel som mail

INDKALDELSE TIL Ekstraordinært Grupperådsmøde
Posted by DanE.Jensen on Onsdag den 05. Dec 2012 - kl. 21:01
Styrelse INDKALDELSE TIL Ekstraordinært Grupperådsmøde
den 27/12 2012 kl. 18.00 – 18.30

Dagsorden:

Velkomst og indledning

1) Valg af dirigent og referent.

2) Valg af Kasserer

3) Eventuelt.

Mødet afholdes i lokalerne Høvedstensvej 50.

Peter Stavnstrup har valgt at trække sig som kasserer, derfor skal en ny vælges.
Bo Nielsen far til Mini Lea opstiller.

·   ·  54 hits ·  Send denne artikel som mail

Sommerlejr Mikro og Mini på Nekselø
Posted by DanE.Jensen on Søndag den 18. Sep 2011 - kl. 21:58
Generelt Se også de fine billeder i billedarkivet

Vi mødte op på Valby kl.8.00 og da vi havde vinket farvel til forældrene gik vi ned til toget. Vi fik sat os godt til rette og snakken gik højt. Vi kom hurtig til Havnsø hvor Agerbo kom kort tid efter os med traileren. Vi spiste vores frokost og spejderne legede derefter indtil færgen kom. Da vi kom til lejren blev vi vist rundt og så skulle der slås telte op. Alle tog fat og spejder var så gode til det, at man ikke skulle tro de havde lavet andet. Så blev der leget lidt imens lederne gik i gang med at tilberede aftensmaden, som bestod af hjemmelavet frikadeller og pølser med kartoffel salat. Så blev det deres sengetid og vi fik langt alle i poserne, og de lå og hyggesnakkede de fleste, men fladt hurtig omkuld.

Så blev det mandag morgen med dejlig blå himmel og sol. Dem der skulle lave morgenmad blev vækket kl.7 og resten kl. 7.30. De spiste alle med stor appetit. Vi måtte lige bruge en del tid på at ordne deres rygsække da man skulle tro der var blevet smidt en bombe i deres telte. Der blev hentede en masse rafter så vi kunne bygge et køkkenbord. Efter frokost gik vi til stranden, hvor alle badede og synes det var dejligt, selvom det var koldt. Dagens aktivitet var at snitte men desværre blev den ikke så vellykket, da centeret ikke havde informeret os rigtigt, men de hyggede alligevel da de elsker at snitte. Vi gik i gang med aftensmad, som var kødsovs koteletter med kartofler og gulerødder. De spiste med stor med stort velbehag. Opvask skulle tages og derefter gik vi en tur ned får at hører klokkefrøerne. Så var der atter gået endnu en dag og det var tid til at komme i poserne.

Så startede tirsdag igen med dejlig solskin og helt blå himmel. Vi skulle lave stoftryk på T-shirt og det gik godt i kan jo selv se resultatet. Efter frokost gik ved til stranden nede ved havnen og igen alle hoppede. Nogen gik bare rundt og andre hoppede i med det sammen Mathias Jensen vandt en flødebolle ved at komme først under. Vi gik tilbage til lejren efter et par timer og skulle i gang med at lave aftensmad som i dag kødsovs med pasta skuer og ærter/majs. De fik hyggede mad snobrød og de var godt trætte bagefter så de kom i deres soveposer.

Så blev det onsdag og igen blev dem der skulle lave morgenmad vækket. Vi fik spist morgenmaden og det var os der stod for flaghejsningen. Agerbo kom over med mad til os. Aktiviteten var at filte en bold og de blev også meget vellykket. Det var en meget varm dag så alle blev langt i skyggen på deres bålkappe og de fleste fik an Morfar. Så gik vi atter til stranden da det bare var for varmt at være i lejren og vi havde fiskenet med og der blev fanget lidt vandmænd osv. alle var i vandet og de fleste kom under. Efter et par timer gik vi tilbage til lejren da mad holdet skulle i gang med at lave pitabrød med salat. Der var god appetit hos alle. Vi havde troet der var en der havde fødselsdag på lejren hjemmefra, så vi havde købt ind til det. Det vidste sig at det var en misforståelse, men købt ind til det skal vi også have lagkage.

Vi havde tidligere på ugen blev spurgt om, hvor Adam var, af en spejderne, og vi fandt ud af at det var Agerbo der var ment, så der blev indført vi holdt Adams fødselsdag. Vi fik lavet de flotteste lagkager og alle spiste med stor velbehag. Så var der igen opvask hvor mange af spejder med glæde tog fandt i deres viskestykke. Så blev det sengetid og de faldt hurtig i søvn.

Vi vågende op til en kedelig gråvejrs dag med regn blæst, så der blev ikke nogen strandtur i dag. De skulle lave stearin lys, og da det tog lang tid blev de jo sulte så mader, blev smut og de fik noget at spise imens de lavede deres flotte lys. Vi begyndte at tage køkkenbordet ned og fik rykket alle spejderne over i lederteltet. Vi spejdernes telte pakket sammen. Spejderne var gode til at hjælpe hele vejen igennem.

Aftensmaden var engelsk bøf på type ”boller i karry” og der blev godt nok spist med stor appetit. Vi gik tidligt til ro da vi skulle hjem næste dag og havde det sidste der skulle pakkes ned og i trailerne.

Fredag stod vi op til samme tid som hele ugen og vi begyndte at pakke deres rygsække. Derefter spiste vi morgenmad og vaskede op. Det sidste telt blev pakket ned og traileren pakket færdig. Frokost i det grønne og derefter skulle pladsen lige finpudses inden vi gik mod havnen. Mange var trætte og glædede sig til at komme hjem til en ordentlig seng og træk og slip…..

Vi sejler mod Havnsø hvor vi skal møde Agerbo ”Adam”. Spejder fik penge til en is da vi skulle vente på bussen mod Jyderup små 45min. Vi kom i toget og dejligt de havde husket at sætte reserverings sedler op til os på hjemturen. De snakkede på livet løs og fik en stor slikpose at hygge med. Vi nåede Valby st. hvor alle forældrene stod og ventede på os. Vi sang af og de fik deres velfortjente mærke, samt de ting de har lavet på sommerlejren.

Spejderhilsner til alle fra

Trop

Sejerø

Fredag

Vi mødtes i lokalerne klokken 13.45. Vi ventede og ventede på at Carsten skulle komme, og endelig kom han, så var det bare at putte cyklerne op i traileren og komme derud af. Vi kørte af landevejen det meste af vejen, så vi så marker og marker og mente helt bestemt, at det var Allan der fes hele tiden. Belinda og ´Jacqueline faldt i søvn ind imellem.

Ankomst til havnsø, stilte vi Allans bil og gik direkte til traileren for at få te og kaffe mm skønt, senere gik Gitte, Belinda, Jane og Jacqueline ombord, mens Carsten, Dan og Allan kørte bilen med traileren ombord på færgen og de skulle slanke sig ud af bilen, da færgen var pakket så godt.

Vi sejlede et stykke tid og hyggede os med at sidde ude og spise madpakker, kontrolløren kom og blev helt forvirret over at Gitte stod og forklarede ham, hvad for nogle billetter vi skulle have, det lykkedes da til sidst.

Vi blev sat hver for sig med et papir i hånden, det var nogle koder som vi skulle løse, der stod noget forskelligt på hver, om hvad vi skal blive bedre ti, alle fik da løst dem og Allan lærte at løse koder, godt gjort.

Spændingen var høj vi glæde os alle sammen til at se Sejerø igen, jubii vi var i havn, og det første Jacqueline sagde var , det her kan jeg godt huske hehe.

Cyklerne frem og cykle ned til shelterne, vi mødte Hanna på vejen, som udlejer shelterne.

Ankomst til shelterne, der ser fint ud, andet end at bålpladsen stod alt for tæt på shelterne så vi lavede en deal at hvis vi skulle lave en ny bålplads skulle vi bo der gratis, så det gjorde vi, lederne gik, Dan gravede til bålplads, mens Allan, pakkede ud og lagde brænde på plads, Jacqueline og Jane satte bressinging op foran den shelter vi skulle sove i.

Endelig blev vi færdige med vores pligter og var trætte men meget sultne, så vi fandt sennep og ketchup + ristede løg frem, så kom Carsten og kørte os op til Gitte og Belindas hus,så vi kunne se hvor det var og puha sved på panden af at se den bakke derop til Gitte, det var flot. Gitte havde sørgede for kartoffelsalat og pølser mums det var lækkert.

Senere blev vi kørt tilbage til shelteren hvor vi tissede i sådan et rundt skur agtig, hvor udenfor havde vi sat en spand med vand og en håndsæbe ved siden af, så man kunne vaske sine fingre, men puha det var koldt. Godnat..puh hvem er det der lugter puh men godnat.Lørdag

Gaaab godmorgen, drengene stod lige så stille op og gik ud og begyndte at lave bål, til morgenmad, der skulle smøres gryder ind, ad det er fedtet. Pigerne stod op og tog tøj på og kom ud og hjalp drengene med morgenmad. Vi skulle lave kaffe uden tragt, det gik ikke så godt, så der var 2dl. Kaffe og masser af kaffegrums i kanden. Så var der morgenmad og lederne kom ned og spiste, Carsten drillede selvfølgelig Dan med at putte rosiner i Dans havregrød. Carsten tog kaffen, men kunne ikke lide den, da der var meget grums i.

Efter maden var der opvask og oprydning, derefter fik vi 20 spørgsmål, frugt og vand og op på cyklen og af sted. Vi kørte til kirken først, Jane og Jacqueline blev skubbet ind imellem af drengene super dejligt, tak for hjælpen drenge. Første stop kirken, pæn hvid kirke, der fandt vi lidt oplysninger vi skulle bruge, overfor kirken har der ligget en skole, hvor der nu er toiletter som vi da lige skulle besøge. Næste stop havnen, der spurgte vi dem der ejer kiosken nu, om de kunne nogle af spørgsmålene, det kunne de da + vi havde fundet nogle brochurer på vejen, som vi sad og kiggede i, lige pludselig kom ejeren af butikken ud og sagde, ham der er der han ved en mase, så Allan løb hen og spurgte ham om nogle ting. Nu skulle vi finde en mand der har er en mølle i haven og sjovt skægt, fundet Allan gik ind af havelågen til ham, han havde ikke lige tid nu men han ville da gerne lige se spørgsmålene, så Jane gik derind, også løb der en hund ud til havelågen, så Jacqueline og Dan gik 3 skridt væk fra hegnet for vi syntes det var en dræberhund. 10minutter senere kom Allan og Jane ud og havde fået svar på nogle ting med dinosauren og elefanten.

Dan og Jacqueline havde set der var en super brugsen, som vi blev nød til at kigge nærmere på, så det gjorde vi, vi købte kanel gifler og kakao. Så cyklede vi ned til museet, hvor Allan og Dan gik ind og spurgte om de sidste spørgsmål også var vi færdige, vi cyklede tilbage til Gittes hus, men hende og Carsten var i nede i byen. Vi kørte tilbage til vores shelter og sad og drak saftevand og spiste kiks, Allan og Dan flyttede jord, mens Jane og Jacqueline sad og sang. Gitte ringede og sagde at nu var der frokost, så vi fandt de ting vi skulle have med derop. Efter frokost da klokken var 14 cyklede vi ned til stalden og så de nye køer, vi kom tilbage en time efter, der skulle vi prøve at malke køer, så vi hev i deres patter, alle var utro hehe med en ko. Super sjovt og anderledes, vi så endda arla vognen.

Senere kørte vi tilbage til Gitte for at hente maden, derefter tilbage til lejren og starte med at lave mad, endelig var maden færdig (spaghetti med kødsovs og brød) og lederne kom 4minutter over 6. Carsten fik viskestykke på som hagesmæk, han sagde at han var på restaurant, med hul i bukserne mellem benene. Nej hvor vi alle sammen sultne, så der blev spist og drukket saftevand.

Så var der Igen igen opvask, den blev taget, alle hjalp.

Nu var det Allans tur til at tage økse mærket, så han skulle øve økse sammen med Carsten, Allan fik kløvet mange hukke blokke over, men en masse brænde også.

Nu cyklede vi til havnen, alle var meget trætte og Jacqueline havde o­ndt i bene. Vi ankom til havnen og alle fik is.

Jacqueline faldt i søvn på bænken og blev kørt tilbage til lejren mens de 3andre cyklede.

Vi tændte et bål for at hygge og få varmen, 1time efter gik lederne tilbage til huset, mens vi andre snakkede og kiggede ind i bålet. Allan og Jacqueline gik til køjs, 5minutter efter kom Jane også Dan, også var der prutte kamp.

Godnat.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p> </o:p>

Søndag

Pigerne stod op og lavede morgenmad, mens drengene lå og snurrede videre, da vi ventede på at vandet kogte begyndte vi på at tage bressingingerne ned og vække drengene. Alle hjalp alle med at pakke sammen, kaffen gik galt igen, ingen kaffe til Carsten. Der blev spist og spist + vasket op.

Efter opvasken fik vi 10nye spørgsmål, hvor vi skulle cykle 6km. Ned til fyret, dejlig lige tur, med nogle sjove dyr, der larmer lige så meget som en hønse gård.

Endelig ved fyret vi læste skiltet deroppe og slog os ned, med frugt og kiks. Vi kørte videre til kirken, vi var inde og se den, den er ikke særlig stor men lille og flot, der tog vi nogle brochurer og satte os ud på bænken og løste de sidste opgaver.

Derfra gik turen til Gittes hus, vi tog selvfølgelig den lette vej, da vi alle var trætte, der var frokost mums det lækkert.

Turen gik til havnen vi ventede på færgen men i mellem tiden fes vi lige om kap. Færgen kom og vi gik ombord, slappede af på vej hjem og Carsten gav sodavand tak. Allan gik omkuld på færgen.

Vi landede i havnsø hvor turen ellers gik til lokalerne, vi halv sov på vejen.

Endelig landede vi i lokalerne og pakkede ud.

Vi fik mærker og farvel og tak.

Vi cyklede cirka 45km. Og av vores røve… vi havde o­ndt i røven en uge efter…

Men tak for en fed, hyggelig og god weekend.

·   ·  33 hits ·  Send denne artikel som mail

top left
Problemer med oprettelse af brugere på Hvidovrespejdernes hjemmeside‏
Posted by rene on Mandag den 25. Maj 2009 - kl. 10:01
Hjemmesiden Der har gennem et stykke tid været problemer med oprettelse af brugere på hjemmesiden.
Fejlen bestod i at man ikke fik en mail med kodeord eller aktiveringsmail.
Denne fejl skulle være rettet nu.

Hvis du er i blandt dem der har forsøgt at oprette en bruger på hjemmesiden, men ikke er lykkedes,
så kan du færdiggøre det nu.

Du har to muligheder:

1. Send mig en mail med din bruger og emailadresse, så giver jeg dig et nyt kodeord, som du kan ændre bagefter.
2. Klik på Login problemer? i login boksen og følg vejledningen.

Msh

Nyheder fra DDS

Xanthia theme byDynaWerx

Web site powered by PostNuke ADODB database library PHP Language

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest (c) 2004 by me
This web site was made with PostNuke, a web portal system written in PHP. PostNuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
You can syndicate our news using the file backend.php